Zbavte se dluhu zvýšením zisku. 5 tipů, jak na to
Obsah článku:
V dnešní době je prodej opravdovým uměním. Některým obchodníkům to jde úplně snadno, jiní potřebují na lepších výsledcích více máknout. Avšak nic není nemožné.
Úspěšní obchodníci se úspěšnými nenarodili. Něco pro to museli udělat. Pokud toužíte po vyšších prodejích, viz 5 způsobů, jak to můžete dosáhnout.
1. Používejte marketing
Správně zvolený marketing je perfektní způsob, jak zvýšit příjem. Pokud o vás lidé nevědí, nemohou u vás nakoupit. Cílem marketingu je oslovit a získat nové platících klientů. Nejde o komunikaci pouze s jedním člověkem, ale rovnou s celou masou lidí. Šance, že někdo u vás nakoupí je mnohem vyšší. V minulosti byla reklama drahá. Ne každý si ji mohl dovolit. Dnes je to úplně jinak. Reklama je levná, dostupná, někdy i zdarma. Stačí používat ty správné nástroje na zviditelnění sebe a svého podnikání. Investujte například do reklamy na Facebooku, vytvořte si vlastní fanpage nebo webovou stránku. Nebo nakupte PR články na magazínech, kde je vaše cílová skupina zákazníků. Možností je nepočítaně. Do marketingu se doporučuje investovat 10% vašeho příjmu z podnikatelské činnosti. Avšak hned nezačínejte takovým velkým číslem. Začněte v malém. Nejprve zjistíte, kolik klientů vám přinesli investované peníze do marketingu, a zda se vyplatí v tom pokračovat. Například investujte 10 eur do reklamy na Facebooku a sledujte, jaké výsledky vám tato investice přinesla.2. Zavolejte většímu počtu klientů
Volat většímu počtu klientů není velmi populární, ale funguje to. Pokud chcete více vydělávat, musíte vytočit mnohem více klientů. Nyní nemyslím, že je máte řádně naštvat. Potřebujete zvýšit počet volání, protože ty vám přinesou větší počet dohodnutých setkání. Čím více setkání, tím vyšší je šance, že uzavřete větší počet obchodů. Matematika nepustí, více uzavřených obchodů = více vydělaných peněz. Jak zvýšit prodej Víte, co mi odpověděl jeden velmi úspěšný obchodník, kterého jsem se zeptal: "Proč jsi tak úspěšný?" Odpověď byla zcela jednoduchá: "Neboť dělám!" Neúspěšní jsou zejména ti obchodníci, kteří nic nedělají. Netelefonuje, nedohodnou si schůzky a neuzavřou žádný obchod (protože není s kým). Máchání do polštáře nepomáhá. Řádně si vykasejte rukávy a pusťte se do telefonování. Do kalendáře si naplánujte, kdy budete telefonovat klientem a potom to udělejte. Plánování bez akce je naprosto zbytečné. Zároveň si vypracujte systém na získávání nových klientů a dodržujte ho.3. Telefonujte efektivněji
Více, více, více ... více telefonátů, více dohodnutých setkání, více uzavřených obchodů a více peněz. Někdy více aktivit postačí vyměnit za vyšší efektivitu. Představte si, že z 10-ti telefonátů vám vyjdou 2 utkání. Abyste zvýšili svůj příjem, počet telefonátů zdvojnásobíte. Vyšší aktivita vám přinese 4 dohodnuto setkání s klientem. Co by se stalo, kdyby jste se naučili, jak zaujmout klienta přes telefon? Jak v něm vyvolat zájem, že na setkání s vámi vůbec nezaváhá? Pokud k tomu přidáte dokonale zvládnuté námitky, úspěch máte na dosah. Vyšší kvalita v telefonování se projeví i na počtu uzavřených obchodů. Vzdělávejte se a zdokonalujte své dovednosti obchodníka. Nemusíte bezhlavě zvyšovat počet telefonátů. Efektivní telefonování je také jednou z možností vyššího výdělku. Ne nadarmo se říká: "Lepší kvalita než kvantita."4. Na setkání s klientem buďte více přesvědčiví
Efektivní telefonování vám zajistí dostatek setkání s klientem. Zde však cesta úspěšného obchodníka vůbec nekončí, právě začíná. Sedíte s klientem tváří vůči a už je jen na vás, jestli ho dokážete přesvědčit i živě. Telefonátem jste vzbudili jeho zájem. Na setkání musíte potvrdit, že patříte k expertům, který mu dokáže pomoci. Přesvědčte klienta, že jste profesionál, který ví co říká, klientovi rozumí a hlavně vyřeší jeho problém. Pokud chcete více vydělávat, aniž byste museli více dělat, začněte studovat, jak zvýšit úspěšnost vašich setkání. Naučte se například efektivněji vypracovat analýzu potřeb klienta, lépe prezentovat produkt nebo zvládat námitky, které vzniknou přímo na setkání. Díky tomu, při stejném počtu utkání, dokážete více vydělat.5. Zvyšte výšku průměrné objednávky
Existuje jednoduchý způsob, díky kterému vyděláte více aniž abyste i víc nadělali. Stačí zvýšit velikost objednávky jednoho klienta. Jak to můžete dosáhnout? Inspirujte se u McDonalda. Když si klient vybere určitou nabídku, prodejce mu vždy nabídne něco navíc. Například klient si řekne BigMac. Prodejce nepovažuje klientovu objednávku za ukončenou a hned mu nevystaví blok. Raději se ho zeptá, zda si přeje celé menu nebo sendvič. Pokud si klient vybere menu, prodejce pokračuje s doplňujícími otázkami: "Menu chcete střední nebo velké?" Otázkám není nikdy dost, jestli je to menu nebo hranolky. Vždy se něco najde, čímž může prodejce navýšit prvotní klientovu objednávku. Chcete hranolky? S kečupem nebo s majonézou? Technika je jednoduchá. Prodejce se ptá a navyšuje objednávku, dokud klient neřekne: "Ne, děkuji, to bude stačit." Tento způsob navýšení objednávky nefunguje jen u McDonalda. Klidně ji použijte například i při prodeji obleků. Pokud si klient vybere vhodný oblek, k němu mu nabídněte perfektní košili, pak kravatu, boty ... Vždy je co nabízet. Vím o čem mluvím, neboť právě tento systém udělal ze mě TOP obchodníka. Toto bylo 5 způsobů, jak zvýšit příjem díky vyšším prodejem. Napište mi do komentářů, co způsobilo vyšší prodeje právě ve vašem podnikání. Těším se na vaše zkušenosti a ať se vám daří.Publikováno: 13. 11. 2019
Kategorie: Praktické rady